۱۳۸۶ دی ۲۵, سه‌شنبه

جهان اينگونه عشق ميورزد

سال گذشته مجله اشترن آلمان یه سری مطلب داشت به نام »جهان اینگونه عشق میورزد«.قسمت اول این مجموعه در مورد ایران بود, که من تو وبلاگ قبلیم آوردم. چون انتقال آرشیو وبلاگ قبلیم مشکله و از طرف دیگه اغلب مطالب شخصین و میتونن همونجا بمونن, تصمیم گرفتم پستایی که به نظرم جالبن رو دوباره اینجا بذارم و به این شکل مطلب رو منتقل کنم. مطلب اشترن در مورد عشق در ایران ۲۱ صفحه اس شامل مقاله و عکسهای متفاوت. یک آمار در مورد ایران داره که متاسفانه منبعش ذکر نشده اما در بعضی جنبه ها تکون دهنده اس. در یک قسمت مقاله ازدکتر حمیدرضا شیرمحمدی صحبت میشه: دکتر شیرمحمدی روانشناس(روانپزشک؟) است و ۳۷ سال دارد. او نویسنده کتابی است به نام »راهنمای کامل پیشگیری از اختلالات جنسی«. او در این کتاب صد صفحه ای مصور، بطور دقیق راههای رسیدن زنان به ارگاسم رادر ۷ قدم توضیح واز خودارضایی تا س ک س در زمان حاملگی را مورد بررسی قرار میدهد. این کتاب اجازه چاپ نگرفته است اما از طریق آگهی در روزنامه، نسخه کپی شده آن فروخته میشود.بعلاوه او تا به حال ۲۰۰۰ نسخه بروشورهای آگاهی دهنده در سطح کشور پخش کرده است.او میگوید: کانالهای رسمی اطلاعات لازم را به جوانان نمیدهند به جای آن مغز آنان را با مطالب بی استفاده پر میکنند.همه اطلاعاتی که به نوجوانان داده میشود به دو صفحه در کتاب زیست شناسی محدود است.

شیرمحمدی یک صفحه اینترنتی دارد http://www.novin-jensi.com/ اودر این صفحه به سوالات در زمینه س ک س پاسخ میدهد.بطور مثال او در جواب سوال پسر جوانی که میپرسد آیا چون خودارضایی به سلامتی ضرر میزند در اسلام ممنوع است؟ میگوید:« تواز این طریق بیمار نمیشوی. اما هر آدم معتقدی خودش باید تصمیم بگیرد که به کدام یک از دستورات دین عمل کند.اگر هم نتوانی جلوی خودت را بگیری اسلام به خطر نمیافتد.»اومیگوید: سلامت روانی و جسمی انسان بر هر چیز مقدم است.در کتابهای مذهبی ما بسیار از س ک س صحبت میشود.پیغمبر مشکلی نداشته اگر کسانی با سوالاتی در مورد زندگی خصوصیشان به او مراجعه میکردند. در نزد ما شیعیان در گذشته حتی س ک س گروهی مجاز بود ـ هر چند فقط با کنیزان-. قوانین سنتی که مذهبی ها به نادرست به اسلام ربطشان میدهند زندگی مردم را سخت میکنند. بطور مثال باکره بودن. کجای قران نوشته شده که باکرگان همسران بهتری هستند؟ هیچ کجا! فقط یکی از همسران محمد باکره بود و او هم محبوب ترینشان نبود.

ایران کشور عجیبی است। در جایی که در پارکها ماموران جوانان را کنترل میکنند،با ترانس سکسوئلها طبق فتوای خمینی مثل بیماران رفتار میشود: ثغییر جنسیت در ایران آزاد است.
مطلب دیگه این مجموعه مربوط میشن به صیغه در ایران.داستان واقعی درباره محمد نامی.داستان چیز جدیدی نیست.مرد خیانتکاری که به صیغه کردن دائمی عادت کرده است. ازاو سوال میشود اگر همسرت بفهمد چه میشود و چرا به همسرش واقعیت رو نمیگوید؟ جواب میدهد زنان ایرانی حسودند. بهتراست که آدم چیزی نگوید. اگرهم همسرم بفهمد اتفاقی نمیافتد.هیچ دادگاهی در ایران به این خاطر حکم طلاق صادر نمیکند.از طرف دیگر اگر آدم دختر مقبولی رو میبیند نباید نه بگوید. چیزی را که خدا موجه میداند برای بنده اش بد نیست. در جایی از صفحه اینترنتی »موقتی« صحبت میشه و اینکه به چه صورت کار میکنه که حتمن معرف حضور خیلی ها هست.
در دو صفحه آمارهایی از ایران ارائه شده که به نظر من بعضی هاش صدق نمیکنن و از طرفی چون منبع ذکر نشده قضاوت در موردشون کمی مشکله:
- ۱۰٪ بیماریهای جنسی در نزد نوجوانان دیده میشه.
-در یک همه پرسی بین ۱۴۰۰ نفرپسران تهرانی ۱۵ تا ۱۸ ساله، یک سوم آنها سکسوئل فعال هستند و اغلب با بیشتر از یک زن رابطه داشته اند.
-در جنوب تهران ۸۰٪ دختران و ۶۰٪ پسران بین ۱۲ تا ۱۶ سال تجربه جنسی داشته اند.( در متن از تجربه جنسی یاد شده این میتونه هر چیزی باشه)
-سن ازدواج در سال ۱۹۸۶ ۲۰ برای دختران و ۲۴ برای پسران بوده.در حال حاضر ۲۶ برای دختران و ۳۰ برای پسران.
-آمار طلاق مرتبن بالا میرود.در حال حاضر ۱،۳ در ۱۰۰۰ نفر میباشد ( در آلمان ۲،۶).
- سقط غیر قانونی ۸۰۰۰۰ در سال( با نویسنده مطلب تماس گرفتم.این آمار سقط قانونی در ایرانه که اشتباهن غیر قانونی نوشته شده).
-در یک همه پرسی بین جوانان بیشتر از نیمی از آنها هنوز یک کاندوم ندیده بودند. 17% نمیدانستند که در وسط سیکلوس احتمال حاملگی بالاتر است. ( یه توضیح از خودم : سیکل یک خانم رو اگر ۲۸ روز فرض کنیم و این خانم در اولین روز سیکل پریود بشه در روز ۱۴ احتمال حاملگیش بسیار بالاست یعنی در این روز به احتمال بسیار زیاد تخمک گذاری داره. دو سه روز قبل و دو سه روز بعد از تخمک گذاری باید بخصوص احتیاط کرد. اگر خانمی سیکلش مثلن ۳۰ روز بود زمان تخمک گذاریش ۱۶ روز بعد از اولین روز پریود بعدیشه. یعنی اینکه در همه خانوما زمان تخمک گذاری۱۴روز قبل از شروع سیکل بعدیه).
-۳۷٪فکر میکردن که ایدز قابل درمان است.

هیچ نظری موجود نیست:

 
-